איך להשקיע מבלי לקחת משכנתא

ענף הנדל”ן נחשב מאז ומתמיד לאפיק השקעה אלטרנטיבי לוהט עבור משקיעים רבים הרואים בו אי של יציבות וכזה שגם עתות משבר, חריפות ככל שיהיו, כמעט ולא מערערות את מעמדו. בחינת ביצועי שוק הנדל”ן בשנה החולפת, שהייתה בסימן קורונה וללא ספק מהמאתגרות שידענו, מלמדת כי גם הסגרים וההגבלות הדרמטיות שהושתו על הפעילות הכלכלית במשק, לא הצליחו למנוע מהענף להמשיך ולהפגין עוצמה. 

הסקירה שפורסמה לאחרונה על-ידי  אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר באשר להיקף הדירות החדשות שנמכרו ב-2020 מצביעה כי על אף משבר הקורונה, קצב רכישת דירות חדשות נותר גבוה מאוד – 39 אלף יחידות – בדומה לכמות הדירות החדשות שנמכרו ב-2019. לפי דוח הלמ”ס, המציג נתונים מעט שונים, נרשמה אשתקד שנת שיא של עשור בביקוש לדירות חדשות עם זינוק של 14% בקטגוריה זו ביחס ל-2019.  

הגאות בשוק התבטאה היטב גם בדוחות הכספיים של חברות הנדל”ן הציבוריות שדיווחו על השנה החולפת כחזקה במיוחד מבחינת היקף מכירת הדירות ואף אותתו כי גם תחילת השנה הנוכחית מתאפיינת במגמה זהה, כך שבינתיים לא נראים סימני בלימה לעליית המחירים המאפיינת את הענף זו תקופה ארוכה. 

עם זאת, בשנים האחרונות, נוכח הפער המתעצם כאמור בין הביקוש להיצע בשוק, התגבשה ההבנה כי נדרש להאיץ תכניות נוספות בענף הנדל”ן במטרה לענות על הצורך הגובר בדיור ולספק פתרון אמיתי למצוקה הממשיכה להחריף. אחת היוזמות הנחשבת ליהלום שבכתר היא מגמת ההתחדשות העירונית, שהפכה לתכנית לאומית ששוטפת את אזורי הביקוש במרכז הארץ. 

יתרונות פרויקטי התחדשות עירונית משנים את חוקי המשחק בענף 

התחדשות עירונית היא למעשה שם כולל לתהליך במסגרתו בניין או אזור נדרשים לשיקום כללי, עוברים תהליך של שיפור התשתיות של הדירות הקיימות, שיפור בטיחות המבנים, פיתוח סביבת המגורים והגדלת היצע יחידות הדיור לצד חידוש המלאי הקיים. התחדשות עירונית כוללת בתוכה מספר סוגי פתרונות אפשריים, כדוגמת פרויקטי פינוי-בינוי, תמ”א 38 ועוד.

ההבנה כי הביקוש לדירות הוא צורך קשיח שעוד עשוי לגדול דרמטית במהלך השנים הבאות נוכח קצב גידול האוכלוסייה המהיר בישראל, סייעה גם היא להפוך את מגמת ההתחדשות העירונית לפתרון אידיאלי למצב הקיים וכחלק עיקרי בהליך ארוך הטווח שנדרש ליישם לטובת ניצול מיטבי של הקרקע תוך בניית יחידות דיור נוספות על חשבון הקיים. 

העובדה כי התחדשות עירונית נתפסת בקרב כל הגורמים המעורבים – הדייר, היזם, המדינה והרשויות המקומיות – כאטרקטיבית וכזו המספק יתרונות לכל הצדדים. נוצר מצב שמלבד היתרון המובהק בפיתוח האזור וסביבת המגורים לצד הגדלת היצע הדירות, הפך התחום גם לזירת השקעה אלטרנטיבית פורחת דרך קרנות החוב הפועלות בתחום.

קרנות החוב בתחום מחליפות את ההשקעה “המסורתית” בענף הנדל”ן

אם בעבר החשיפה המסורתית לשוק הנדל”ן נעשתה באמצעות רכישת דירה, כיום רבים מהמשקיעים נרתעים מהצעד בשל העובדה כי מדובר בהליך מורכב הן מבחינה תפעולית ולוגיסטית של החזקת הדירה והן מבחינת העלות הכלכלית הגבוהה. בעניין זה, הזינוק החד במחירי הדירות בשנים האחרונות הוביל לכך שרבים מהמשקיעים לא מסוגלים לבצע רכישה של נכס בשל מחירו והעלויות הנלוות, שאינם בהישג ידם של רבים.

יתרה מכך, רכישה של נכס טומנת בחובה סיכונים רבים, החל ממציאת שוכר שיבטיח כי בעל הדירה יזכה לתשלום שוטף ועד היכולת לשמור על תקינות הדירה נוכח נזקים רבים העלולים להיגרם לנכס במהלך הזמן, ובמקרים מסוימים נזקים שאף עלולים להוריד את ההשקעה לטימיון. נוכח אלו, בשנים האחרונות התפתחה כאמור מגמה של השקעות מתמקדמות בענף הנדל”ן בדמות קרנות חוב הפועלות בתחום ההתחדשות העירונית ומספקות ליזמים הגדולים את צינור המימון עבור קידום פרויקטי התחדשות עירונית. 

אותן קרנות הפעילות בתחום מאפשרות גישה למשקיעים פרטיים מן השורה להיחשף להשקעה בתחום הצומח ולהפוך לחלק מהפרויקט מבלי להשקיע סכומי עתק, וכמובן ליהנות מהרווח שיניבו הפרויקטים הללו בסוף הדרך. רף ההשקעה המינימלי עומד על כמה עשרות אלפי ש”ח ומקנה למשקיע החזקה בשותפות מוגבלת ציבורית ולא סחירה. 

בשורה התחתונה, מחירי הנדל”ן האמירו בשנים האחרונות ורכישת דירה הפכה לחלופה יקרה ומסורבלת אלא שבמקביל התפתח עולם ההשקעות האלטרנטיביות הנותן מענה למשקיעים המבקשים להשקיע סכומים נמוכים יחסית בתחום ההתחדשות העירונית, שצפוי להמשיך ולהוות מנוע הצמיחה של ענף הנדל”ן גם בשנים הבאות. צוות המתכננים הפיננסיים של ‘נטו פיננסים’ עומדים לרשותך ופותחים ללקוחות חלון הזדמנויות להנות מהשקעה עם פוטנציאל תשואה גבוה, שאינה קורלטיבית לתנועת השווקים הפיננסיים וכזו המהווה חשיפה יציבה לנכסים ריאליים באזורי הביקוש בישראל. 

ההשקעה בקרנות הפעילות בתחום מיועדת לכל משקיע המחפש לייצר עוגן ופיזור סיכונים חכם בתיק ההשקעות. מומחי ההשקעות ב’נטו פיננסים’ ישמחו לסייע בהרכבת אסטרטגיית השקעה יציבה וחכמה וכזו התואמת את צרכייך האישיים. בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ליצירת קשר

לתיאום פגישה

לתיאום פגישה
יצירת קשר