לפרוץ את החומות הכלכליות – חשיבות המתכנן הפיננסי בניהול ההון המשפחתי

קו ישיר מחבר בין תכנון פיננסי מקצועי ליצירת תשתית כלכלית איתנה ומבטיחה לשנים ארוכות קדימה. עם זאת, מדובר בתהליך הכרוך בקבלת החלטות מושכלות והתמודדות עם סוגיות כלכליות מורכבות, המחייבות מעורבות וליווי צמוד של מתכנן פיננסי מקצועי, כגורם הנוטל את המושכות ומבטיח מענה מקיף ביחס לכלל ההיבטים הכלכליים העוטפים את התא המשפחתי.

במהלך השנים התחדדה ההבנה כי רווחה כלכלית היא פונקציה של איך הכסף מנוהל – ולא רק כמה משתכרים. זו הדגישה את החשיבות בהתנהלות פיננסית חכמה, כאחד היסודות החזקים ביותר ליציבותו וצמיחתו הכלכלית של התא המשפחתי. ואולם, עבור רבים נוצר הקושי לתרגם את המודעות הפיננסית לכדי צעדים פרקטיים, זאת בשל פערי ידע משמעותיים והעדר כלים מקצועיים.

בצד זאת, גם תהליכים משמעותיים שחווה העולם הפיננסי באופן תדיר, החל משינויי רגולציה, דרך רפורמות ועד השקת מוצרי השקעה וחיסכון חדשים, הפכו את המשימה למורכבת עוד יותר, וכזו המדגישה את הצורך בניהול כלכלי יעיל ומקצועי, הזוכה למענה במסגרת תכנון פיננסי.

מה זה תכנון פיננסי – ומהם היתרונות בליווי צמוד של מתכנן?

תכנון פיננסי מהווה למעשה תהליך רב-שלבי, המתחיל עם בחינת המפה הפיננסית-פנסיונית-ביטוחית של התא המשפחתי, וממשיך בתפירת חליפה ניהולית מותאמת אישית, ההולמת את הצרכים, הרצונות והמטרות של הלקוח. משלב זה והלאה, נוטל המתכנן את המושכות לאורך הדרך ונדרש לבצע ניטור רציף של הסיכונים, להחיל התאמות במפת הנכסים בהתאם לתנאים המשתנים ולהבטיח כי כל צעד פיננסי מתבצע בהלימה למערכת הדרישות והצרכים של התא המשפחתי. למעשה, התכנון הפיננסי משלב בין כל מה שהלקוח רוצה, למה שצריך.

כך לדוגמה, בנייה אפקטיבית של תיק נכסים דורשת ראייה רוחבית מצד המתכנן באשר למכשירי ההשקעה השונים, רמת הסיכון, טווח ההשקעה, נזילות הכספים, פיזור בין אפיקים (מסורתיים לצד אלטרנטיביים) וחשוב לא פחות, בחירה קפדנית בגוף המנהל שהציג היסטוריית ביצועים חזקה. על תהליך זה מנצח המתכנן הפיננסי ונדרש להבטיח כי הלקוח זוכה להפקת תועלת מקסימלית מכספי ההשקעה.

גם באשר לחסכונות הפנסיוניים נוטל המתכנן את הפיקוד ונדרש לבצע בקרה שוטפת של כספי החיסכון תוך בחינת כל הצעדים שיטיבו עם התא המשפחתי – החל מהוזלת סל העלויות, ניצול הטבות מס, מעקב אחר ביצועי הגוף המנהל, בחינת כדאיות המעבר למכשירים ומסלולים שונים ועוד. בנקודה זו ראוי לציין כי כל החלטה או תזוזה קטנה בחסכונות הפנסיוניים שקולה לסכומי כסף משמעותיים, העשויים להשפיע על איכות החיים בגיל השלישי. על כן, נדרש המתכנן לפעול באחריות ומקצועיות תוך בחירה מדויקת של המוצרים שישרתו את הלקוח באופן מיטבי, גם ביחס לצמתים המרכזיים שצפוי להיפגש עימם לאורך הזמן.

מטרות התכנון הפיננסי

גיבוש מוקדם של תכנית אסטרטגית ומהלכים כלכליים, לצד קבלת החלטות מושכלת לאורך הדרך, הן המפתח להעצמת היכולות הפיננסיות וביסוס המעמד הכלכלי של התא המשפחתי. עניין זה מקבל משנה תוקף כאשר אנו עדים להתארכות תוחלת החיים אך גם למציאות השברירית המאפיינת את חיינו. אלה מחזקות את חשיבות התכנון הפיננסי המשפחתי, הנועד לעגן רמת חיים נאותה בכל פרק זמן ולהבטיח שמירה, צבירה ומינוף של כלל הנכסים הכלכליים שברשותה.

בשורה התחתונה, אנו בנטו תכנון פיננסי מאמינים כי היכרות מעמיקה עם צרכי התא המשפחתי ותפירת תכנית פיננסית מתאימה, הם אבני הדרך לבניית חוסן כלכלי לשנים ארוכות קדימה. אנו מזמינים אתכם להנות מליווי צמוד של מתכנן פיננסי מקצועי, המבטיח מעטפת ניהולית רחבה ושקט נפשי שההחלטות הפיננסיות המתקבלות היום, יבטיחו לכם את העוגן הכלכלי של המחר.

>> למידע אודות נטו תכנון פיננסי

הכותב הינו יונתן אלון – סוכן ביטוח פנסיוני ומתכנן פיננסי בכיר
בעל תואר B.A במנהל עסקים התמחות במימון

 

 

מעוניינים לדעת עוד?

מלאו את הפרטים ואנחנו נדאג שתקבלו את כל התשובות שאתם צריכים לקבל!

ליצירת קשר

לתיאום פגישה

לתיאום פגישה
יצירת קשר