תכנון פרישה – מתכננים היום, דואגים למחר

היציאה לפנסיה היא אירוע אמביוולנטי. מצד אחד, אחרי עשרות שנים של עבודה מאומצת, היא מאפשרת לכם לנוח על זרי הדפנה וליהנות מפרי עמלכם בחיקם של המשפחה והחברים. מצד שני, קיים בה האלמנט של חוסר הודאות. הרי אף אחד לא פורש עם “חוברת הפעלה פיננסית” אשר באה ומלמדת כיצד לשמר יציבות כלכלית. על כן, כדי להפחית במידת הניתן את חוסר הודאות הזה ולהגיע מוכנים אל יום היציאה לפנסיה – עליכם לבצע תהליך של תכנון פרישה (ויפה שעה אחת קודם!). 

אנשים סבורים שכל עוד יש להם “את כל הזמן שבעולם”, אז אין צורך לחשוב על תכנון פיננסי לפרישה. הרי גבר או אישה בשנות ה- 20, 30 או אפילו 40 לחייהם, לא באמת קמים בבוקר ושואלים את עצמם: “היי, רגע, איך נסתדר מבחינה כלכלית בפנסיה”? – זה לא מה שמעסיק אותם. הם מתעסקים בהווה, במה שקורה; הצלחה מקצועית, חיפוש אחר הגשמה עצמית, לטפל בילדים, חובות, משכנתה, זוגיות ופשוט דוחקים או מתעלמים מנושא הפנסיה בטענה ש”יהיה בסדר”. אך העתיד ככל הנראה יפתיע אותם בערך עד שנה-שנתיים בטרם מועד הפרישה. 

האם די בכך כדי לתכנן יציאה לפנסיה? ממש לא!

תכנון פרישה הוא נושא רגיש ומורכב אשר מצריך התבוננות הוליסטית מקיפה, כך ששנה-שנתיים לפני הפרישה הם פשוט מעט מדי בכדי להתכונן אליה באופן הראוי.


תכנון פרישה – מתי כדאי להתחיל ומהו כולל?

התשובה המתבקשת היא כמה שיותר מוקדם. אפילו אם לאחרונה בדיוק מלאו לכם 30. הרי בסופו של דבר, אתם תרצו להגיע לפנסיה עם יציבות כלכלית, אפס דאגות ויכולת להגשים את עצמכם ולהתמקד בדברים החשובים: בין אם זה לפתוח מסעדה, לכתוב ספר, ללמוד איטלקית, לקנות ג’יפ, לעשות עוד תואר, לטייל בעולם ובעיקר לבלות עם המשפחה והאנשים הקרובים אליכם – בנחת ובשקט כלכלי. 

מבחינת המהות, תהליך תכנון הפרישה מורכב מ- 4 שלבים עיקריים: 

  • הגדרה ברורה של מטרות ויעדים פיננסיים.
  • בחינה מדוקדקת של התוכניות הפנסיוניות והתיק הביטוחי.
  • תכנון וניצול הטבות מיסוי (כגון תיקונים 190 בקופת גמל ותיקון 125 בפוליסת חיסכון).
  • בדיקה והשוואה בין חלופות שונות למינוף כלכלי (השקעה בשוק ההון ו/או השקעות אלטרנטיביות).



תכנון פרישה – איך מתחילים ב”רגל ימין”?

כדי להיערך נכון ליום הפרישה, מוטב לתכנן אותה מול מתכנן פיננסי אשר ידאג לטפל בכם מ-א’ ועד ת’, תוך בחינה מקיפה של היבטים פיננסיים מרכזיים:

בטרם הפרישה, המתכנן הפיננסי יבחן לעומק את הפרופיל הפיננסי הקיים:

  • מהם היקפי ההוצאות וההכנסות שלכם? 
  • האם ישנם חובות? 
  • משכנתה? 
  • כמה נכסים עומדים לרשותכם? 
  • ועוד שאלות נחוצות בהתאם לתכנון האישי שלכם.

בהמשך, המתכנן הפיננסי יעבור איתכם על המטרות והיעדים שאתם שואפים להשיג (סגירת חובות, שימור/שיפור רמת החיים, תמיכה בילדים ועוד) ובכך יעזור לכם לגבש “מפת יעדים” אשר תוכל לסייע לכם להגשים אותם.  


בזמן הפרישה
, המתכנן הפיננסי יסייע לכם בתכנון ההתנהלות מול רשויות המס וידאג לחשוף אתכם אל הטבות מיסוי אשר תוכלנה להגדיל לכם את היקף החיסכון הפנסיוני. 


לאחר הפרישה
, המתכנן הפיננסי יעמוד לצידכם בגיבוש החלטות מהותיות כגון שינוי מסלולים באפיקי חיסכון, בחינת הזדמנויות מינוף וכמובן בתהליך של תכנון בן דורי;  תכנון אשר נועד להבטיח “העברת שרביט” מסודרת של כספים ורכוש לדור ההמשך.   


בשורה התחתונה –  תכנון פרישה הוא אינו דבר של מה בכך. מוטב להתחיל אותו מוקדם מן המאוחר וחשוב לעשות זאת מול מתכנן פיננסי מנוסה. 

אז קדימה הבטיחו עבורכם עתיד כלכלי, פנו עוד היום אל נטו תכנון פיננסי וקבעו פגישת ייעוץ עם מתכנן פיננסי – פנסיוני!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ליצירת קשר

לתיאום פגישה

לתיאום פגישה
יצירת קשר