ריבית פיקדון הכי גבוהה

צרו איתי קשר >>

כבר למעלה משנה שהריבית במשק, אותה קובע בנק ישראל, עולה באופן משמעותי. לכך יש השלכות רבות על המשק, וגם על האטרקטיביות של הפיקדונות הבנקאיים והחוץ בנקאיים. אכן, אם עד לפני כשנתיים ניתן היה לקבל ריבית אפסית או נמוכה מאוד על פיקדונות, הרי שכיום אין זה נדיר שבנקים מוכנים להציע ריביות של כ-4%, ובתי השקעות אף למעלה מכך. כיצד לבצע השוואת ריביות פיקדון? ואיך למצוא את המסלול הנכון ביותר עבורכם? הסבר בשורות הבאות.

האטרקטיביות של הפיקדונות בעת הנוכחית

רגע לפני שנדבר על מציאת פיקדון בריבית גבוהה ובתנאים המתאימים, נאמר כמה מילים על האטרקטיביות הגואה של הפיקדונות. לאור האינפלציה הגבוהה בעת הנוכחית, אחד הכלים המרכזיים העומדים לרשות בנק ישראל הוא העלאת הריבית במשק. כלומר, כנגד האינפלציה הגורמת לשחיקת ערך הכסף (כל שקל קונה פחות), העלאת הריבית גורמת לכך שקניית הכסף (הלוואה) תהיה יקרה יותר.

יש להתאזר בסבלנות עד שייראו השפעות ברורות של מהלך זה ומהלכים נוספים על האינפלציה. ובינתיים, הריבית הגבוהה לפחות הביאה בשורה טובה אחת. הכוונה היא לעולם הפיקדונות, המתאים לאנשים שמעדיפים השקעות סולידיות עם סיכון נמוך, בוודאי אל מול התנודתיות של שוק ההון בשנה – שנתיים האחרונות.

עד עת האחרונה, הריבית על הפיקדונות הייתה נמוכה (ואף אפסית). הכסף לכל היותר שמר על ערכו ובוודאי לא הביא רווחים מהותיים מעל המדד, בניגוד לפוטנציאל של מכשירי ההשקעה והחיסכון. השינוי המשמעותי כיום הוא הריביות הגבוהות שמוכנים להציע על פיקדונות הבנקים וגופים חוץ בנקאיים. אכן, ריבית המגיעה ל- 4% ולמעלה מכך, כבר יכול להיות טובה יותר ממה שניתן להשיג באפיקים הסולידיים של שוק ההון.

אז איך מבצעים השוואה של ריביות על פיקדונות?

אם תיכנסו לאתר של בנק ישראל תוכלו לראות נתונים עדכניים שמציעים הבנקים לגבי ריבית על פיקדון לשנה, שנתיים, שלוש, חמש, או למספר חודשים. בדיקה מהירה של הטבלה תיתן תמונה די ברורה, ותוכלו גם להבין מי מציע נכון להיום ריבית פיקדון הכי גבוהה. יחד עם זאת, הטבלה באתר של בנק ישראל אינה מספרת את כל הסיפור.

מי שאינו מופיע בה הם גופים חוץ בנקאיים, המוכרים לציבור מהזווית של מכשירי ההשקעה והחיסכון. מה שרוב האנשים אינם יודעים, הוא שגם הגופים הללו מציעים פיקדונות, כמעט זהים לחלוטין לבנקים מבחינת המסלולים והאפשרויות. עם זאת, בעוד שהבנקים אינם תמיד ממהרים להשוות את קצב עליית הריבית במשק עם הריבית על הפיקדונות, ישנם גופים חוץ בנקיים שאכן עושים זאת. במילים פשוטות, הם מוכנים להשקיע יותר בתחרות על הלקוחות, וניתן לקבל מהם ריבית עוד יותר גבוהה מזו המוצעת בבנק.

מלבד זאת, ישנם יתרונות נוספים בבחירת פיקדון אצל גוף חוץ בנקאי. למשל, ישנם בתי השקעות המציעים פק”מ דולרי (פיקדון קצר מועד מבוסס דולר), ללא עמלת המרה משקל לדולר, מה שהבנק אינו מציע. ובכל מקרה, כאשר בודקים אחוז ריבית על פיקדון כדאי לבחון גם מה מציעים הגופים החוץ בנקאיים, ולהבין מהו סכום ההפקדה המינימאלי שמאפשר כניסה.מעבר לכך, בעת ביצוע ההשוואה כדאי לתת את הדעת על לפחות שני היבטים חשובים נוספים:

  • זמן ההפקדה – בדרך כלל, ככל שהפיקדון סגור לתקופה ממושכת יותר, כך הריבית שיציעו לכם תעלה. עם זאת, בתקופה הנוכחית של אי ודאות, הגופים דווקא מציעים את הריביות הגבוהות ביותר לפיקדונות שבין שנה לשנתיים, יותר מאשר ליותר משנתיים. הקוץ שבאליה הוא כמובן הנזילות, ולכן צריך לשאול לכמה זמן תוכלו לסגור את הכסף. אם נראה שתזדקקו לכסף בתקופה הנראית לעין, עדיף להשוות בין פיקדונות לתקופות קצרות, ו/או עם תחנות יציאה תכופות וקבועות מראש. במידה ויש לכם אפשרות להפקיד לתקופה יותר ממושכת, השוו בין פיקדונות ארוכי טווח, ובדקו מה קורה אם תחליטו למשוך את הכספים בנקודת יציאה (למשל אחרי שנה), או אם תחליטו לשבור את הפיקדון. כלומר, כמה קנס ריבית תפסידו על יציאה מוקדמת, האם שבירת הפיקדון בכלל אפשרית, ומהו הקנס עליה.
  • סוגי ריביות-  יש לבחור פיקדון עם סוג הריבית המתאים להעדפות ולמצב במשק. למשל, פיקדון בריבית קבועה לא צמוד למדד ייתן לכם ביטחון בריבית ידועה מראש לכל התקופה, ואילו פיקדון צמוד לפריים ולא צמוד מדד ישתנה עם ריבית הפריים לפי קביעות בנק ישראל. עם זאת, בתקופה של אינפלציה גואה דווקא פיקדונות צמודי מדד מעניקים ביטחון רב יותר לשמירת ערך הכסף, וזוהי בהחלט אפשרות שכדאי לבחון בעת הזו. כמו כן, קיימים פיקדונות צמודים למטבע חוץ, למשל פיקדון הצמוד לשער הדולר פלוס ריבית קבועה, ופיקדונות המתנהלים לגמרי במטבע חוץ ומושפעים מהריבית של המטבע הנבחר.

עזרה בבחירת הפיקדון הנכון עבורכם

מלבד האמור לעיל, יש עוד מספר היבטים שצריך להתייחס אליהם בבחירת פיקדון בנקאי או חוץ בנקאי, כגון הטבות מיוחדות, סכום ההפקדה, אפשרות למשא ומתן ועוד. בעיקר בימים אלו יש להיות עם האצבע על הדופק, לנסות להבין לאן נושבות הרוחות מבחינת צפי המדד והעלאות ריבית נוספות.

למען מטרה זו עומדים לרשותכם המומחים שלנו, בעלי ידע עתיר של מעל ל-30 שנות ניסיון, שישמחו לבדוק עבורכם את כלל אפשרויות החיסכון וההשקעה, להכווין אתכם אל הפיקדונות המשתלמים, הרווחיים והנכונים ביותר להעדפות והצרכים האישיים שלכם.

צרו איתי קשר

ליצירת קשר

לתיאום פגישה

לתיאום פגישה
יצירת קשר