התמחות בניהול תיקים – מי ינהל את הכסף שלכם

צרו איתי קשר >>

את חשבון ההשקעות האישי הכולל מוצרים כגון אגרות חוב, מניות, קרנות סל, קרנות נאמנות, מטבע חוץ ועוד, מנהלים עבור הלקוחות מומחים העובדים בגופים מורשים. מדובר באנשים בעלי רישיון לניהול תיקים אשר מטרתם היא להפיק את מיטב התשואות מכספי הלקוחות המושקעים, תוך פיזור סיכונים נכון השומר על הכסף וכל זאת בהתאם למסלול בו בחר הלקוח, העדפותיו וכדומה.

בשורות הבאות, יוסבר מי הם בדיוק אותם אנשים שסיימו התמחות בניהול תיקים וקיבלו את הרישיון, מהם היתרונות של ניהול הכספים על ידיהם וכיצד לבחור אותם.

חשיבות הניהול המקצועי של תיק ההשקעות

כפי שהוכיחה והזכירה לנו השנה האחרונה, אחרי מספר שנים נוחות ורווחיות מאוד, פעילות שוק ההון אינה נטולת סיכונים. לא מדובר בעשיית כסף בקלות יש מאין, אלא בהשקעות המחייבות ניסיון והבנה מעמיקים.

אכן, הנתונים מראים כי מרבית הסוחרים העצמאיים שעושים את צעדיהם הראשונים, עם רקע מועט יחסית, נוטים להפסדים כספיים וגם במקרה הטוב מביאים תוצאות נמוכות מאשר המומחים. על כן, בחירה בגורם מקצועי עבור ניהול תיק ההשקעות הינה הגיונית וכדאית, למרות דמי הניהול הכרוכים בכך.

מנהלי השקעות יודעים כיצד לגבש אסטרטגיה נבונה לטווח ארוך בהתאם לרמת הסיכון ולבחירת המסלול של כל לקוח. הם מכירים היטב את סוגי העסקאות הסחירות ומבצעים אותן בטיימינג הנכון. לרשותם גם עומדים נתונים עדכניים וחטיבות מחקר וניתוח המתחקות כל הזמן אחר שוק ההון המקומי והגלובאלי, דבר המאפשר לקבל החלטות מושכלות.

לכך, מצטרפים אלגוריתמים מתקדמים שמסוגלים לבצע פעולות אוטומטיות על פי המגמות, מבלי להיקשר רגשית לנייר ערך כזה או אחר. מלבד זאת, המומחים בבתי ההשקעות חיים ונושמים את התחום מסביב לשעון ולרשותם עומדים חדרי עסקאות שאליהם ניתן להעביר הוראות קנייה ומכירה אפילו בשעות הלילה במידת הצורך.

בדקו את זכאותכם להשקעה במדד S&P500 >>

מיהו מנהל תיק ההשקעות?

מנהל תיק השקעות הוא בראש ובראשונה מי שמחזיק ברישיון הולם, הניתן על ידי הרשות לניירות ערך. על מנת לקבל את הרישיון על האדם להיות מעל גיל 18 ותושב ישראל וללא הרשעה בעבירות מסוימות המנויות בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ”ה-1995.

בנוסף, עליו לעבור בהצלחה מספר בחינות ובהן בתחום דיני ניירות הערך ואתיקה מקצועית, בחינות בסטטיסטיקה ומימון, חשבונאות וכלכלה ושתי בחינות מקצועיות נוספות. מעבר לכך, עליהם להשלים התמחות ניהול תיקים בת 9 חודשים, שאותה ניתן להתחיל רק לאחר שעוברים בהצלחה לפחות חלק מהבחינות.

מתמחה בניהול תיקים יכול לבצע את התמחותו רק אצל מאמן עם רישיון שמאחוריו לפחות 5 שנים בניהול תיקים בישראל. במהלך 9 החודשים של ההתמחות חייב המתמחה לעבוד לפחות 4 ימים בשבוע ולפחות 30 שעות בשבוע אצל המאמן, כאשר ישנה מגבלה על מספר ימי ההיעדרות המותרים (מחלה, חופשה וכדומה) ומעל לגבול מסוים התקופה אינה נחשבת ויש להתחיל למעשה התמחות חדשה. יש לציין כי המתמחים יכולים להחליף מאמנים באמצע התקופה, אך בכל מקרה עליהם לעבוד לפחות 3 חודשים אצל כל מאמן.

רישיון לחברות שמנהלות תיקי השקעות

רישיון מנהל תיקים יכול להינתן לחברות העומדות במספר תנאים המנויים בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ”ה-1995. מדובר בחברות שאינן עוסקות בחיתום אלא רק בניהול של תיקי השקעות, שיווק וייעוץ השקעות או בייעוץ ושיווק פנסיוני.

כמו כן, על החברות להתחייב שכל מי שעוסקים בשמן בניהול תיקים הינם עובדיהן ומחזיקים ברישיון הולם ושלא יכהנו בה נושאי משרות שהורשעו בעבירות או שחלו עליהן איסורים לכהן כנושאי משרה על פי חוק ניירות ערך. מעבר לכך, לחברה צריך להיות הון עצמי העומד בתקנות וכן ערבות בנקאית, פיקדונות או ניירות ערך בסכומים מסוימים וכמובן גם ביטוח. יש להדגיש כי החוק קובע שתאגידים בנקאיים אינם רשאים לעסוק בניהול תיקים, אלא רק בייעוץ השקעות.

בחירת מנהלי התיקים שלכם

אז כיצד לבחור את האנשים שינהלו את תיק ההשקעות שלכם?
ובכן, קיימים מספר פרמטרים שחשוב לתת עליהם את הדעת.
קודם כל, יש לבחון את המוניטין והגודל של בית ההשקעות, שכן כמו בתחומים רבים אחרים הגודל מעיד על יציבות פיננסית ויכולות מוכחות לאורך זמן. מאידך, ראוי לזכור שבית השקעות גדול עשוי שלא להעניק יחס אישי כפי שמספקים בתי השקעות קטנים ואקסקלוסיביים יותר. למרות החשיבות של שירות אישי ומענה זמין, בשורה התחתונה הדבר החשוב ביותר הוא ללכת על גוף מוכר ומנוסה, שתוכלו להפקיד אצלו את ניהול הכספים ולישון בלילה בשקט.

כמו כן, כדאי לשים לב האם בית ההשקעות פועל על פי מתכונת של פתיחת חשבון אצלו ומתן ייפוי כוח מלא לביצוע פעולות של מנהל ההשקעות על פי אופי ההשקעה, או שהמתכונת היא פתיחת חשבון בנק ייעודי תוך העברת סמכויות הניהול לגורם מטעם בית ההשקעות.
האופציה השנייה נותנת לכם יותר שליטה ולכן, היא עדיפה למי שבוחר במנהל השקעות פרטי או בבית השקעות קטן ופחות מוכר.

מעבר לכך, חשוב להכיר את מנהל ההשקעות שלכם, אפילו אם הוא עובד עם עשרות מנהלים נוספים בבית השקעות גדול. כדאי להתרשם מניסיונו ומרמתו המקצועית, מאתגרים שהתמודד עימם כמו מצבי קיצון של השוק, ממידת היצירתיות שלו ועוד. יש עוד מגוון פרמטרים שחשוב לבחון כגון הסכום המינימאלי לפתיחת תיק, דמי הניהול שיגבו מכם, הביצועים של בית ההשקעות ועוד.

מכיוון שהבחירה אינה מובנת מאליה ומאחר שלבחירה נכונה יכולה להיות השפעה מהותית על הכסף שלכם, כדאי מאוד להסתייע בשירותי הייעוץ וההכוונה של נטו תכנון פיננסי.

המומחים שלנו יסייעו בבחינת הצרכים, המטרות, האפשרויות, המגבלות, שאיפות הרווח והעדפות הסיכון שלכם, ויכווינו אתכם אל הגורם המתאים ביותר, תוך שאתם נהנים מיתרונות הנובעים משיתופי הפעולה שלנו עם בתי ההשקעות המובילים במשק.
לקבלת מענה מותאם אישית ניתן לפנות אל נטו תכנון פיננסי ב- *9062 או במייל [email protected].

אין במידע על הדירוג והתשואות שהושגו בעבר בכדי להצביע על הדירוג והתשואות שתושגנה בעתיד או התחייבות לתשואה כלשהי. התשואה הינה נומינליות ברוטו לפני ניכוי דמי ניהול ומתייחסת לתקופה: 04/2023 – 04/2024. הנתונים מאתר ביטוח נט.

המידע המפורט לעיל, כפוף להוראות ההסדר התחיקתי והינו חומר מסייע בלבד. אין לראות במידע זה כעובדתי, מייעץ או כמידע שלם וממצה, ואין בו כדי למצות ו/או להחליף את הוראות ההסדר התחיקתי והתקנון הרלוונטי. המידע האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה או חוות דעת ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק השקעות אישי ו/או ייעוץ מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח. אין באמור כדי להוות התחייבות לתשואה עודפת ואין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואה דומה בעתיד.
כל הזכויות שמורות לנטו משווקים פיננסיים סוכנות לביטוח פנסיוני בע”מ

בדקו את זכאותכם להשקעה במדד S&P500 >>

ליצירת קשר

לתיאום פגישה

לתיאום פגישה
יצירת קשר